Skip to content
021 23 22 123

021.23.22.121

office@romprest-energy.ro
Romprest EnergyRomprest Energy
Romprest Energy
SERVICII DE SALUBRIZARE
  • Romprest Energy
  • Servicii
  • CSR
  • Politica de Confidentialitate
  • Mediu
  • Media
  • Contact
  • Romprest Energy
  • Servicii
  • CSR
  • Politica de Confidentialitate
  • Mediu
  • Media
  • Contact

LEGEA nr.101 din 25 aprilie 2006
serviciului de salubrizare a localităţilor

Textul actului publicat în M.Of. nr. 393/8 mai. 2006

 

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

CAPITOLUL I
Dispoziţii generale

Art. 1. – (1) Prezenta lege are ca obiect stabilirea cadrului juridic unitar privind înfiinţarea, organizarea, gestionarea, exploatarea, finanţarea şi controlul funcţionării serviciului public de salubrizare a localităţilor.

(2) Prevederile prezentei legi se aplică serviciului public de salubrizare a localităţilor, înfiinţat şi organizat la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiilor, indiferent de mărimea acestora.

Art. 2. – (1) Serviciul public de salubrizare a localităţilor face parte din sfera serviciilor comunitare de utilităţi publice şi se desfăşoară sub controlul, conducerea sau coordonarea autorităţilor administraţiei publice locale ori asociaţiilor de dezvoltare comunitară, în scopul salubrizării localităţilor.

(2) Serviciul public de salubrizare a localităţilor, denumit în continuare serviciu de salubrizare, se organizează pentru satisfacerea nevoilor populaţiei, ale instituţiilor publice şi ale agenţilor economici de pe teritoriul respectivelor unităţi administrativ-teritoriale.

(3) Serviciul de salubrizare cuprinde următoarele activităţi:

a) precolectarea, colectarea şi transportul deşeurilor municipale, inclusiv ale deşeurilor toxice periculoase din deşeurile menajere, cu excepţia celor cu regim special;b) sortarea deşeurilor municipale;c) organizarea prelucrării, neutralizării şi valorificării materiale şi energetice a deşeurilor;d) depozitarea controlată a deşeurilor municipale;e) înfiinţarea depozitelor de deşeuri şi administrarea acestora;f) măturatul, spălatul, stropirea şi întreţinerea căilor publice;g) curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ;h) colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj;i) colectarea, transportul, depozitarea şi valorificarea deşeurilor voluminoase provenite de la populaţie, instituţii publice şi agenţi economici, neasimilabile celor menajere (mobilier, deşeuri de echipamente electrice şi electronice etc.);j) colectarea, transportul şi neutralizarea deşeurilor animaliere provenite din gospodăriile populaţiei;k) colectarea, transportul şi depozitarea deşeurilor rezultate din activităţi de construcţii şi demolări;l) dezinsecţia, dezinfecţia şi deratizarea.

(4) Activitatea de valorificare a deşeurilor se autorizează şi se desfăşoară în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Art. 3. – Serviciul de salubrizare se organizează şi funcţionează pe baza următoarelor principii:

a) protecţia sănătăţii populaţiei;b) autonomia locală şi descentralizarea serviciilor;c) responsabilitatea faţă de cetăţeni;d) conservarea şi protecţia mediului înconjurător;e) asigurarea calităţii şi continuităţii serviciului;f) tarifarea echitabilă, corelată cu calitatea şi cantitatea serviciului prestat;g) nediscriminarea şi egalitatea de tratament al utilizatorilor;h) transparenţa, consultarea şi antrenarea în decizii a cetăţenilor;i) administrarea corectă şi eficientă a bunurilor din proprietatea publică sau privată a unităţilor administrativteritoriale şi a banilor publici;j) securitatea serviciului;k) dezvoltarea durabilă.

Art. 4. – (1) Serviciul de salubrizare se realizează prin intermediul unei infrastructuri tehnico-edilitare specifice care, împreună cu mijloacele de colectare şi transport al deşeurilor, formează sistemul public de salubrizare a localităţilor, denumit în continuare sistem de salubrizare.

(2) În sensul prezentei legi, sistemul de salubrizare este alcătuit dintr-un ansamblu tehnologic şi funcţional, care cuprinde construcţii, instalaţii şi echipamente specifice destinate prestării serviciului de salubritate, precum:

a) puncte teritoriale de colectare şi preselectare a deşeurilor;b) grupuri de salubritate;c) staţii de transfer;d) construcţii şi instalaţii destinate sortării, neutralizării, valorificării şi depozitării deşeurilor;e) baze de întreţinere a autovehiculelor de salubritate;f) centre teritoriale de colectare şi reciclare a materialelor;g) puncte teritoriale privind activitatea de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare.

(3) Activităţile specifice serviciului de salubrizare se gestionează şi se exploatează prin intermediul unor structuri specializate, denumite în continuare operatori, licenţiate în condiţiile Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, cu excepţia operatorilor care desfăşoară activităţile prevăzute la art. 2 alin. (3) lit. h)-j), care sunt reglementate prin legi speciale.

(4) Depozitarea deşeurilor municipale şi a celor asimilabile acestora este permisă numai în locuri speciale, amenajate conform legislaţiei şi normelor tehnice în vigoare aplicabile depozitelor de deşeuri şi numai după obţinerea acordurilor şi avizelor prevăzute de legislaţia privind protecţia şi conservarea mediului, igiena şi sănătatea populaţiei. Depozitele pentru deşeurile municipale se amplasează conform Strategiei naţionale de gestionare a deşeurilor şi Planului naţional de gestionare a deşeurilor, aprobate potrivit legii.

CAPITOLUL II
Autorităţi şi competenţe

Art. 5. – (1) Consiliile locale sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, elaborează şi aprobă strategiile locale cu privire la dezvoltarea şi funcţionarea pe termen mediu şi lung a serviciului de salubrizare, ţinând seama de prevederile legislaţiei în vigoare, de documentaţiile de urbanism, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului, precum şi de programele de dezvoltare economico-socială a unităţilor administrativ-teritoriale.

(2) Strategiile adoptate la nivelul unităţilor administrativteritoriale vor urmări, în principal, următoarele obiective:

a) îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale populaţiei;b) susţinerea dezvoltării economico-sociale a localităţilor;c) promovarea calităţii şi eficienţei serviciului de salubrizare;d) stimularea mecanismelor economiei de piaţă;e) dezvoltarea durabilă a serviciului;f) gestionarea serviciului de salubrizare pe criterii de transparenţă, competitivitate şi eficienţă;g) promovarea programelor de dezvoltare şi reabilitare a sistemului de salubrizare, pe baza unui mecanism eficient de planificare multianuală a investiţiilor;h) protecţia şi conservarea mediului înconjurător şi a sănătăţii populaţiei;i) consultarea cu utilizatorii serviciului de salubrizare, în vederea stabilirii politicilor şi strategiilor locale şi regionale în domeniu;j) adoptarea normelor locale referitoare la organizarea şi funcţionarea serviciului de salubrizare, precum şi a procedurilor de delegare a gestiunii acestuia;k) informarea periodică a utilizatorilor asupra politicilor de dezvoltare a serviciului de salubrizare, precum şi asupra necesităţii instituirii unor taxe speciale;l) respectarea cerinţelor din legislaţia privind protecţia mediului referitoare la salubrizarea localităţilor.

Art. 6. – (1) Autorităţile administraţiei publice locale au competenţe exclusive în ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, gestionarea şi coordonarea serviciului de salubrizare a localităţilor, având următoarele atribuţii în domeniu:

a) stabilirea programelor de reabilitare, extindere şi modernizare a infrastructurii existente, precum şi a programelor de înfiinţare a unor noi sisteme de salubrizare, în condiţiile legii;b) coordonarea proiectării şi execuţiei lucrărilor de investiţii, în scopul realizării acestora într-o concepţie unitară, corelată cu programele de dezvoltare economicosocială a localităţilor, de urbanism, amenajare a teritoriului şi de mediu;c) elaborarea şi aprobarea studiilor de fezabilitate privind reabilitarea, extinderea şi modernizarea sistemelor de salubrizare, cu respectarea cerinţelor impuse de legislaţia privind protecţia mediului în vigoare;d) participarea la constituirea unei asociaţii de dezvoltare comunitară sau la o asociere în parteneriat public-privat, în vederea realizării unor investiţii de interes comun din infrastructura tehnico-edilitară aferentă serviciului de salubrizare, care se realizează în conformitate cu Legea nr. 51/2006;e) delegarea gestiunii serviciului de salubrizare pe criterii de transparenţă, competitivitate şi eficienţă, precum şi exercitarea atribuţiilor de administrare asupra bunurilor aparţinând patrimoniului public sau privat al unităţilor administrativ-teritoriale aferente infrastructurii serviciului;f) participarea cu capital sau cu bunuri la societăţile comerciale pentru prestarea serviciului de salubrizare şi/sau pentru realizarea şi exploatarea infrastructurii aferente;g) contractarea sau garantarea împrumuturilor pentru finanţarea programelor de investiţii din infrastructura aferentă serviciului de salubrizare, pentru extinderi, dezvoltări de capacităţi, reabilitări şi modernizări;h) elaborarea şi aprobarea caietelor de sarcini şi a regulamentelor serviciului, pe baza caietului de sarcinicadru şi a regulamentului-cadru al serviciului de salubrizare, elaborate de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, denumită în continuare A.N.R.S.C.;i) stabilirea şi aprobarea indicatorilor de performanţă ai serviciului de salubrizare, după dezbaterea publică a acestora;j) adoptarea măsurilor organizatorice necesare pentru generalizarea colectării selective a deşeurilor, în vederea valorificării, tratării şi depozitării controlate a acestora;k) stabilirea taxelor speciale şi aprobarea tarifelor pentru servicii de salubrizare, cu respectarea reglementărilor în vigoare;l) stabilirea, ajustarea ori modificarea tarifelor propuse de operator în conformitate cu normele metodologice elaborate şi aprobate de A.N.R.S.C.;m) medierea conflictelor contractuale dintre utilizatori şi operatorul serviciului de salubrizare, la cererea oricăreia dintre părţi;n) sancţionarea operatorului, în cazul în care acesta nu operează la parametrii de eficienţă şi calitate la care s-a obligat ori nu respectă indicatorii de performanţă ai serviciului de salubrizare;o) monitorizarea şi exercitarea controlului cu privire la furnizarea/prestarea serviciului de salubrizare.

(2) În cazurile de nerespectare de către operatori a obligaţiilor contractuale asumate, autorităţile administraţiei publice locale pot solicita, pe baza unor analize şi justificări fundamentate, retragerea licenţei de către A.N.R.S.C., penalizări sau daune-interese, pot încasa garanţiile de bună execuţie sau pot rezilia contractul pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare.

(3) Unităţile administrativ-teritoriale pot forma asociaţii de dezvoltare comunitară, în condiţiile stabilite de Legea nr. 51/2006, în vederea înfiinţării, organizării şi exploatării în interes comun a serviciului de salubrizare sau pentru realizarea unor obiective de investiţii comune, specifice infrastructurii acestui serviciu.

Art. 7. – (1) În exercitarea atribuţiilor ce le revin potrivit art. 6 alin. (1), autorităţile administraţiei publice locale adoptă hotărâri sau emit dispoziţii, după caz.

(2) Hotărârile consiliilor locale, adoptate în aplicarea prezentei legi, pot fi atacate la instanţele de contencios administrativ de persoanele fizice sau juridice interesate, în condiţiile legii.

Art. 8. – (1) În exercitarea prerogativelor acordate prin prezenta lege, autorităţile administraţiei publice locale au, faţă de operatorul serviciului de salubrizare, următoarele obligaţii:

a) să asigure tratament egal pentru toţi operatorii serviciilor de salubrizare care acţionează în cadrul unităţii administrativ-teritoriale, indiferent de modul de organizare, de forma de proprietate, de ţara de origine sau de modalitatea de gestiune adoptată;b) să asigure publicitatea şi accesul liber la informaţiile de interes public, cu precădere la acele informaţii care asigură pregătirea ofertelor şi participarea la procedurile de atribuire a contractelor prin care se deleagă gestiunea serviciului;c) să aducă la cunoştinţă publică hotărârile şi dispoziţiile având ca obiect serviciul de salubrizare;d) să selecteze şi să stabilească partenerii privaţi pentru proiectele de asociere sau de formare de societăţi mixte numai în conformitate cu procedurile legale specifice fiecărui tip de contract de delegare a gestiunii;e) să păstreze, în condiţiile legii, confidenţialitatea datelor şi informaţiilor economico-financiare privind activitatea operatorilor, altele decât cele de interes public.

(2) Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să achite operatorilor sumele convenite prin contract pentru prestaţiile pe care aceştia le efectuează în beneficiul întregii comunităţi.

Art. 9. – (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor are următoarele responsabilităţi cu privire la gestionarea deşeurilor:

a) participă la elaborarea Programului naţional de gestionare a deşeurilor – P.N.G.D., urmăreşte îndeplinirea obiectivelor acestuia şi sprijină autorităţile administraţiei publice locale pentru atingerea acestor obiective;b) sprijină autorităţile administraţiei publice locale în crearea unui sistem pentru reciclarea materialelor şi deşeurilor recuperabile;c) sprijină autorităţile administraţiei publice locale în vederea elaborării de strategii şi programe sectoriale de gestionare a deşeurilor municipale;d) participă, împreună cu alte autorităţi publice, la elaborarea reglementărilor specifice pentru gestionarea deşeurilor menajere şi municipale;e) sprijină autorităţile administraţiei publice locale pentru realizarea unor sisteme de gestionare a deşeurilor menajere, integrate în planurile de urbanism general şi amenajarea teritoriului, şi urmăreşte realizarea proiectelor din acest domeniu;f) elaborează reglementări specifice privind obligaţiile consiliilor locale legate de gestionarea deşeurilor.

Art. 10. – (1) Autoritatea de reglementare competentă pentru serviciul de salubrizare este A.N.R.S.C.

(2) A.N.R.S.C. elaborează reglementările-cadru privind serviciul de salubrizare, monitorizează modul de aplicare a legislaţiei în domeniu şi acordă licenţă operatorilor de salubrizare, conform prevederilor prezentei legi.

(3) A.N.R.S.C. îşi exercită competenţele care îi sunt acordate prin Legea nr. 51/2006 faţă de autorităţile administraţiei publice locale, precum şi faţă de toţi operatorii serviciului de salubrizare, indiferent de forma de organizare, natura capitalului, ţara de origine sau modalitatea de gestiune adoptată.

CAPITOLUL III
Organizarea şi funcţionarea serviciului de salubrizare

Art. 11. – (1) Gestiunea serviciului de salubrizare se realizează în condiţiile Legii nr. 51/2006, prin următoarele modalităţi:

a) gestiune directă;b) gestiune delegată.

(2) Alegerea modalităţii de gestiune a serviciului de salubrizare se face prin hotărâri ale consiliilor locale, ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau ale asociaţiilor de dezvoltare comunitară, după caz, în conformitate cu strategiile şi programele de salubrizare adoptate la nivelul fiecărei localităţi.

(3) Indiferent de modalitatea de gestiune adoptată, activităţile specifice serviciului de salubrizare se organizează şi se desfăşoară pe baza unui regulament al serviciului şi a unui caiet de sarcini, aprobate prin hotărâre a consiliului local, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a asociaţiei de dezvoltare comunitară, după caz, întocmite în conformitate cu regulamentul-cadru al serviciului de salubrizare şi caietul de sarcini-cadru, elaborate şi aprobate de A.N.R.S.C. prin ordin al preşedintelui acesteia.

Art. 12. – (1) Raporturile juridice dintre unităţile administrativ-teritoriale sau asociaţiile de dezvoltare comunitară, după caz, şi operatorii serviciului de salubrizare sunt reglementate prin:

a) hotărârea de dare în administrare a serviciului de salubrizare, în cazul gestiunii directe;b) contractul de delegare a gestiunii, în cazul gestiunii delegate.

(2) Contractele de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare se atribuie numai pe baza hotărârii de validare a procedurii de delegare a gestiunii, adoptată de consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau de asociaţiile de dezvoltare comunitară, după caz.

(3) Relaţiile dintre operatorii serviciului de salubrizare şi utilizatorii individuali se desfăşoară pe baze contractuale, cu respectarea prevederilor regulamentului serviciului de salubrizare şi ale contractului-cadru de prestare a serviciului, adoptate de autorităţile administraţiei publice locale pe baza legislaţiei în vigoare, aplicabilă acestui serviciu.

Art. 13. – (1) Organizarea gestiunii, funcţionării şi exploatării serviciului de salubrizare, corespunzător modalităţii de gestiune adoptate, se face în condiţiile prevăzute de Legea nr. 51/2006 şi ale prezentei legi.

(2) Gestiunea directă sau gestiunea delegată, după caz, se poate acorda pentru una ori mai multe activităţi prevăzute la art. 2 alin. (3).

(3) Procedura de atribuire şi regimul juridic al contractelor de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare sunt cele aplicabile tipului de contract de delegare a gestiunii ales de autoritatea administraţiei publice locale responsabilă.

Art. 14. – (1) Operatorii serviciului de salubrizare care participă la procedurile organizate pentru delegarea gestiunii serviciului trebuie să facă dovada competenţei tehnico-organizatorice, a celei privind calificarea personalului şi a asigurării unei dotări tehnico-materiale adecvate, prin care să garanteze capacitatea de a presta serviciul la nivelul parametrilor cantitativi şi calitativi prevăzuţi în regulamentul serviciului de salubrizare şi pentru toate tipurile de activităţi contractate.

(2) Durata unui contract de delegare a gestiunii nu poate fi mai mare decât durata necesară amortizării investiţiilor, fără a depăşi 49 de ani. Această durată nu poate fi prelungită decât în următoarele condiţii:

a) pentru motive de interes general, caz în care durata contractului nu poate fi prelungită cu mai mult de 2 ani;b) în cazul în care operatorul, la cererea autorităţii administraţiei publice locale şi pentru buna executare a serviciului de salubrizare, a realizat investiţii care nu ar putea fi amortizate în termenul rămas până la expirarea contractului iniţial decât printr-o creştere excesivă a tarifelor şi taxelor.

(3) Prelungirea va fi decisă, în condiţiile alin. (2), de consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau de asociaţia de dezvoltare comunitară, după caz.

Art. 15. – (1) Bunurile proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale, utilizate pentru prestarea serviciului de salubrizare, pot fi date în administrare sau pot fi concesionate operatorilor în conformitate cu prevederile legale.

(2) Bunurile proprietate privată a unităţilor administrativteritoriale, utilizate pentru prestarea serviciului de salubrizare, pot fi date în administrare, concesionate sau trecute în proprietatea operatorilor, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.

CAPITOLUL IV
Operatori şi utilizatori

SECŢIUNEA 1
Operatorii serviciului de salubrizare

Art. 16. – (1) Calitatea de operator se dobândeşte în condiţiile Legii nr. 51/2006.

(2) Operatorii serviciului de salubrizare pot fi desemnaţi fie prin hotărâre de dare în administrare, în cazul gestiunii directe, fie prin hotărâre de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare, în cazul gestiunii delegate.

(3) Operatorii serviciului de salubrizare beneficiază, în temeiul prezentei legi, de aceleaşi drepturi şi obligaţii în raporturile cu autorităţile administraţiei publice locale sau cu utilizatorii, indiferent de modul de organizare, de forma de proprietate, de ţara de origine din Uniunea Europeană ori de modalitatea de gestiune adoptată.

(4) Drepturile şi obligaţiile ce revin operatorilor cu privire la prestarea serviciului de salubrizare, obiectivele şi sarcinile acestora, precum şi indicatorii de performanţă ai serviciului de salubrizare se stabilesc prin hotărârea de dare în administrare sau prin contractul de delegare a gestiunii şi se precizează în regulamentul serviciului de salubrizare.

Art. 17. – (1) Operatorii serviciului de salubrizare cu statut de societăţi comerciale, al căror capital social majoritar aparţine unităţilor administrativ-teritoriale, pot fi privatizaţi în condiţiile legii.

(2) Hotărârea privind privatizarea aparţine consiliului local sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, sub a cărui autoritate îşi desfăşoară activitatea operatorul serviciului de salubrizare.

(3) Privatizarea operatorului se poate face numai cu respectarea procedurilor legale în vigoare în materie de privatizare şi poate fi însoţită sau nu de vânzarea, în totalitate ori în parte, a bunurilor aparţinând domeniului privat al unităţii administrativ-teritoriale, aferente serviciului de salubrizare.

(4) Simultan cu procedura de privatizare a operatorului se organizează şi se derulează şi procedura de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare, în vederea selectării noului operator.

Art. 18. – (1) Societăţile comerciale de salubrizare înfiinţate de consiliile locale, potrivit legii, pot fi de interes local sau intercomunitar, în funcţie de limitele teritoriale în care îşi desfăşoară activitatea.

(2) Societăţile comerciale de salubrizare înfiinţate de autorităţile administraţiei publice locale îşi pot desfăşura activitatea şi în alte localităţi, pe baze contractuale.

(3) Operatorul care prestează mai multe tipuri de activităţi sau mai multe servicii va ţine evidenţe distincte pe fiecare activitate sau tip de serviciu, având contabilitate separată pentru fiecare tip de activitate, serviciu şi localitate de operare.

Art. 19. – (1) În relaţia cu utilizatorii, direcţi sau indirecţi, drepturile şi obligaţiile operatorilor serviciului de salubrizare rezultă din hotărârile de dare în administrare, din contractele de delegare a gestiunii şi din contractele de prestare a serviciului.

(2) Operatorii, în conformitate cu prevederile legale, au dreptul la:

a) încasarea contravalorii serviciului de salubrizare prestat, corespunzător tarifului aprobat de autorităţile administraţiei publice locale;b) prezervarea echilibrului contractual pe durata contractului de delegare a gestiunii;c) ajustarea tarifului în raport cu evoluţia generală a preţurilor şi tarifelor din economie;d) modificarea tarifului în situaţiile de schimbare semnificativă a echilibrului contractual;e) exclusivitatea prestării serviciului de salubrizare pentru toţi utilizatorii din raza unităţii administrativ-teritoriale pentru care are hotărâre de dare în administrare sau contract de delegare a gestiunii.

Art. 20. – (1) Operatorii trebuie să presteze serviciul de salubrizare cu respectarea principiilor universalităţii, accesibilităţii, continuităţii şi egalităţii de tratament între utilizatori.

(2) Operatorii au obligaţia să furnizeze, atât autorităţilor administraţiei publice locale, cât şi A.N.R.S.C., toate informaţiile de interes public solicitate şi să asigure accesul la informaţiile necesare, în vederea verificării şi evaluării funcţionării şi dezvoltării serviciului de salubrizare, în conformitate cu prevederile regulamentului serviciului de salubrizare, ale contractului de delegare a gestiunii serviciului şi ale acordului şi autorizaţiei de mediu.

(3) Operatorii se obligă să pună în aplicare metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare, inclusiv prin aplicarea procedurilor concurenţiale prevăzute de normele legale în vigoare privind achiziţiile publice, şi să asigure totodată respectarea cerinţelor specifice din legislaţia privind protecţia mediului.

Art. 21. – (1) Acordarea licenţei operatorilor se realizează în condiţiile prevăzute de Legea nr. 51/2006, de prezenta lege şi de legislaţia secundară emisă în aplicarea dispoziţiilor acestora.

(2) Operatorii îşi pot desfăşura activitatea numai pe baza licenţei emise de A.N.R.S.C.; prestarea activităţilor specifice serviciului de salubrizare fără licenţă sau cu licenţă expirată, indiferent de tipul de gestiune adoptat, este interzisă.

Art. 22. – (1) Se exceptează de la prevederile art. 21 alin. (2) operatorii serviciului de salubrizare existenţi, indiferent de modul de organizare, tipul de proprietate sau modalitatea de gestiune adoptată, care îşi desfăşoară activitatea pe baza unor contracte de concesiune încheiate anterior intrării în vigoare a prezentei legi.

(2) Operatorii prevăzuţi la alin. (1), care nu deţin licenţă emisă în condiţiile legii, au obligaţia de a solicita A.N.R.S.C. acordarea acesteia şi de a o obţine în termen de cel mult un an de la data intrării în vigoare a Legii nr. 51/2006.

Art. 23. – (1) Pentru obţinerea licenţei, operatorii sunt obligaţi să deţină toate avizele, acordurile şi autorizaţiile necesare prestării activităţilor specifice serviciului de salubrizare, prevăzute de legislaţia în vigoare, şi să respecte normele şi reglementările în vigoare cu privire la igiena şi sănătatea populaţiei, respectiv la protecţia şi conservarea mediului, emise de autorităţi competente în aceste domenii.

(2) Retragerea sau încetarea valabilităţii licenţei atrage revocarea hotărârii de dare în administrare, respectiv a hotărârii privind atribuirea contractului de delegare a gestiunii, după caz, şi conduce la organizarea unei noi proceduri de selectare a unui operator, în condiţiile prevederilor Legii nr. 51/2006. Retragerea licenţei se notifică operatorului cu cel puţin 90 de zile înainte, perioadă în care acesta este obligat să presteze serviciul de salubrizare în condiţiile hotărârii de dare în administrare, respectiv ale contractului de delegare a gestiunii.

SECŢIUNEA a 2-a
Utilizatorii serviciului de salubrizare

Art. 24. – (1) În funcţie de tipul activităţii, pot fi utilizatori ai serviciului de salubrizare:

a) comunităţile locale considerate în întregul lor sau comunităţile locale componente ale asociaţiilor de dezvoltare comunitară, în cazul activităţilor de interes general a căror contractare se realizează de autorităţile administraţiei publice locale;b) persoanele fizice ori juridice care beneficiază individual de una sau de mai multe activităţi specifice serviciului de salubrizare, în cazul activităţilor a căror contractare se realizează pe baza unui contract de prestare a serviciului de salubrizare, încheiat în nume propriu cu operatorul.

(2) Dreptul utilizatorilor de a beneficia de serviciul de salubrizare se stabileşte prin regulamentul serviciului, aprobat prin hotărâre a consiliului local, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a asociaţiei de dezvoltare comunitară, după caz, pe baza regulamentuluicadru al serviciului de salubrizare, elaborat de A.N.R.S.C. şi aprobat prin ordin al preşedintelui acesteia.

(3) Utilizatorii au drept de acces fără discriminare la informaţiile publice referitoare la serviciul de salubrizare, atât operatorul, cât şi autorităţile administraţiei publice locale având obligaţia de a comunica informaţii cu privire la indicatorii de calitate ai serviciului, la structura tarifară şi la clauzele contractuale.

(4) Autorităţile administraţiei publice locale, în calitate de reprezentante ale comunităţilor locale şi de semnatare ale contractelor de delegare a gestiunii, sunt responsabile de asigurarea serviciului de salubrizare la nivelul localităţilor, de respectarea de către operator a indicatorilor de calitate ai serviciului, a clauzelor contractuale şi a legislaţiei în vigoare referitoare la serviciul de salubrizare.

(5) Hotărârile autorităţilor administraţiei publice locale cu privire la serviciul de salubrizare vor fi aduse la cunoştinţă publică şi orice utilizator din aria de prestare a serviciului are dreptul să conteste prevederile acestora, în condiţiile legii.

(6) Membrii comunităţilor locale, persoane fizice sau juridice, au, în calitatea lor de utilizatori direcţi sau indirecţi ai serviciului de salubrizare, următoarele obligaţii:

a) să respecte clauzele contractului de prestare a serviciului de salubrizare;b) să achite obligaţiile de plată, în conformitate cu prevederile contractului de prestare a serviciului de salubrizare;c) să asigure accesul utilajelor de colectare a deşeurilor la punctele de colectare şi al utilajelor de intervenţie pentru stingerea incendiilor;d) să asigure preselectarea pe categorii a deşeurilor reciclabile, rezultate din gospodăriile proprii sau din activităţile lucrative pe care le desfăşoară, precum şi depozitarea acestora în containere asigurate de operatorul serviciului de salubrizare, numai în locurile special amenajate;e) să aplice măsuri privind deratizarea şi dezinsecţia, stabilite de autoritatea locală şi de direcţia de sănătate publică teritorială;f) alte obligaţii prevăzute în Legea nr. 51/2006 care fac referire la serviciul de salubrizare.

(7) Utilizatorii beneficiază şi de celelalte drepturi prevăzute în Legea nr. 51/2006.

CAPITOLUL V
Finanţarea serviciilor de salubrizare

Art. 25. – Finanţarea cheltuielilor de funcţionare, reabilitare şi dezvoltare a serviciului de salubrizare şi a cheltuielilor de investiţii pentru realizarea infrastructurii aferente acestuia se face cu respectarea legislaţiei în vigoare privind finanţele publice locale, în ceea ce priveşte iniţierea, fundamentarea, promovarea şi aprobarea investiţiilor publice, a principiilor prevăzute la art. 43 alin. (2) din Legea nr. 51/2006, precum şi a următoarelor principii:

a) recuperarea integrală prin tarife, taxe speciale sau subvenţii de la bugetul local a costurilor de operare şi a investiţiilor pentru înfiinţarea, reabilitarea şi dezvoltarea sistemelor de salubrizare;b) menţinerea echilibrului contractual.

Art. 26. – (1) În funcţie de natura, tipul şi caracteristicile activităţilor desfăşurate, serviciul de salubrizare se realizează, indiferent de forma de gestiune adoptată, numai pe baza unor contracte de prestare a serviciului încheiate între:

a) operatori şi autorităţile administraţiei publice locale sau asociaţiile de dezvoltare comunitară, după caz, în calitatea acestora de utilizatori;b) operatori şi utilizatorii individuali ai serviciului de salubrizare, generatori de deşeuri, persoane fizice sau juridice.

(2) În funcţie de natura activităţilor prestate, atât în cazul gestiunii directe, cât şi în cazul gestiunii delegate, pentru asigurarea finanţării serviciului de salubrizare, utilizatorii achită contravaloarea serviciului de salubrizare prin:

a) tarife, în cazul prestaţiilor de care beneficiază individual, pe bază de contract de prestare a serviciului de salubrizare;b) taxe speciale, în cazul prestaţiilor efectuate în beneficiul întregii comunităţi locale;c) taxe speciale, în cazul prestaţiilor de care beneficiază individual fără contract.

(3) Clasificarea activităţilor în funcţie de modul de contractare, facturare şi plată a contravalorii serviciului de salubrizare prestat se stabileşte prin regulamentul-cadru al serviciului şi se anexează la hotărârea de dare în administrare a serviciului ori la contractul de delegare a gestiunii serviciului, după caz.

(4) Cuantumul şi regimul tarifelor şi taxelor speciale se stabilesc, se ajustează sau se modifică de către autorităţile administraţiei publice locale, potrivit prevederilor legale în vigoare.

(5) Structura şi nivelul tarifelor şi taxelor speciale vor fi stabilite astfel încât:

a) să acopere costul efectiv al prestării serviciului de salubrizare;b) să acopere cel puţin sumele investite şi cheltuielile curente de întreţinere şi exploatare a serviciului de salubrizare;c) să încurajeze investiţiile de capital;d) să respecte şi să asigure autonomia financiară a operatorului.

Art. 27. – (1) Aplicarea de către operatori a unor tarife sau taxe speciale mai mari decât cele stabilite şi aprobate potrivit art. 26 este interzisă.

(2) Tarifele aprobate trebuie să conducă la atingerea următoarelor obiective:

a) asigurarea prestării serviciului de salubrizare la nivelurile de calitate şi indicatorii de performanţă stabiliţi de consiliile locale, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau, după caz, de asociaţiile de dezvoltare comunitară prin caietul de sarcini, regulamentul serviciului şi prin contractele de delegare a gestiunii;b) realizarea unui raport calitate-cost cât mai bun pentru serviciul de salubrizare prestat pe perioada angajată şi asigurarea unui echilibru între riscurile şi beneficiile asumate de părţile contractante;c) asigurarea funcţionării eficiente a serviciului de salubrizare şi a exploatării bunurilor aparţinând domeniului public şi privat al unităţilor administrativ-teritoriale, afectate serviciului de salubrizare, precum şi asigurarea protecţiei mediului.

Art. 28. – (1) Sursele de finanţare a lucrărilor de investiţii se asigură potrivit prevederilor art. 44 alin. (2) din Legea nr. 51/2006.

(2) Investiţiile realizate de operatori de drept privat din fonduri proprii pentru reabilitarea, modernizarea şi dezvoltarea sistemului public de salubrizare se vor amortiza de către aceştia pe durata contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare.

(3) Investiţiile în infrastructura specifică serviciilor de salubrizare care se realizează din fonduri proprii ale operatorilor de drept privat constituie bunuri de retur; bunurile astfel realizate rămân în proprietatea operatorilor pe toată durata contractului de delegare a gestiunii şi revin de drept, la expirarea contractului, gratuit şi libere de orice sarcini, unităţilor administrativ-teritoriale, fiind integrate domeniului public al acestora. În contractul de delegare a gestiunii se vor menţiona bunurile de retur, respectiv modul de repartiţie a categoriilor de bunuri realizate de operator până la încetarea, din orice cauză, a contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare.

CAPITOLUL VI
Răspunderi şi sancţiuni

Art. 29. – Încălcarea dispoziţiilor prezentei legi atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală, după caz.

Art. 30. – (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 30.000 lei la 50.000 lei următoarele fapte, altele decât cele prevăzute în Legea nr. 51/2006:

a) prestarea de către operator a uneia dintre activităţile reglementate de prezenta lege fără aprobarea autorităţilor administraţiei publice locale prin hotărârea de dare în administrare, respectiv hotărârea de atribuire a contractului de delegare a gestiunii;b) atribuirea de către primar a contractelor de delegare a gestiunii pentru una dintre activităţile de salubrizare a localităţilor prevăzute la art. 2 alin. (3), fără respectarea procedurilor legale în vigoare specifice fiecărui tip de contract;c) încheierea de către primar a contractelor de delegare a gestiunii pentru una dintre activităţile de salubrizare a localităţilor prevăzute la art. 2 alin. (3) cu un operator care nu deţine licenţă.

(2) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 10.000 lei la 30.000 lei neurmărirea de către primar a întocmirii regulamentului propriu al serviciului, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

(3) Consiliile locale sau, după caz, Consiliul General al Municipiului Bucureşti va stabili, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi alte fapte decât cele prevăzute la alin. (1) şi (2), care constituie contravenţii în domeniul serviciilor de salubrizare.

Art. 31. – Dispoziţiile referitoare la contravenţii prevăzute în prezenta lege se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia celor prevăzute la art. 28.

Art. 32. – Constatarea contravenţiilor prevăzute de prezenta lege şi aplicarea sancţiunilor se fac de către persoanele împuternicite de ministrul mediului şi gospodăririi apelor, de ministrul administraţiei şi internelor, de preşedintele A.N.R.S.C., precum şi de primari sau de împuterniciţii acestora.

CAPITOLUL VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 33. – Prezenta lege intră în vigoare la un an de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 34. – Prevederile prezentei legi se completează cu dispoziţiile Legii nr. 51/2006 şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001.

Art. 35. – Măsurile de natura ajutorului de stat prevăzute în prezenta lege vor fi notificate, potrivit Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, republicată, şi se vor acorda numai după autorizarea acestora de către Consiliul Concurenţei, în condiţiile îndeplinirii criteriilor prevăzute în legislaţia secundară privind ajutorul de stat.

Art. 36. – (1) Soluţionarea litigiilor patrimoniale şi nepatrimoniale legate de încheierea şi executarea contractelor reglementate de prezenta lege, precum şi a celor izvorâte din neplata contravalorii serviciilor furnizate/prestate este de competenţa instanţelor de contencios administrativ şi se face, cu precădere, în procedură de urgenţă.

(2) Soluţionarea litigiilor civile şi de muncă izvorâte din aplicarea prevederilor prezentei legi se face de instanţele de judecată competente, în condiţiile legii.

Art. 37. – La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă:

Ordonanţa Guvernului nr.87/2001 privind serviciile publice de salubrizare a localităţilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.543 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 139/2002, cu modificările şi completările ulterioare;art. 3 alin. (1) lit. d) şi art. 5 pct. 1 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.648 din 31 august 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2003;art. 42 lit. a) şi d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.78/2000 privind regimul deşeurilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.283 din 22 iunie 2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 25 aprilie 2006.
Nr. 101.


Marţi, 06 decembrie 2016, 12:07

Declinare de raspundere: Informaţiile publicate în aceasta rubrică, precum şi textele actelor normative nu au caracter oficial.

 

About the author

prestrom

Related posts
Legea 211/2011 privind regimul deseurilor, republicata 2014. Lege nr. 211/2011 republicata 2014
6 December 2016
Leave Comment

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formSubmit

INFORMATII UTILE
  • Comunicate(2)
  • Legislatie(2)
  • Newsroom(2)
COMUNICATE PRESA
  • “Atitudine eco” impreuna cu Romprest Energy
    23 September 2016
  • Integritatea desfasurarii activitatii S.C. Romprest Energy in Ramnicu Valcea.
    23 September 2016
HARTA SITE
  • Romprest Energy
  • Servicii
  • CSR
  • Politica de Confidentialitate
  • Mediu
  • Media
  • Contact
Despre noi

S.C. ROMPREST ENERGY S.R.L, persoană juridică română, cu sediul în B-dul. Poligrafiei, nr. 1C, sector 1, București, înregistrata la ORC București sub nr. J40/329/2012, Cod Fiscal RO 22762032,

Operator de date cu caracter personal nr. 21106

Certificate ISO: 9001, 14001, 18001

Legislatie
  • Legea 211/2011 privind regimul deseurilor, republicata 2014. Lege nr. 211/2011 republicata 2014
    6 December 2016
  • LEGEA nr.101 din 25 aprilie 2006 serviciului de salubrizare a localităţilor
    6 December 2016
Contact Romprest Energy
  • B-dul. Poligrafiei, nr. 1C, Sector 1, București
  • 021 23 22 123
  • office@romprest-energy.ro
© 2016 All Rights Reserved.

Utilizăm module cookie pentru a vă oferi cea mai bună experiență pe site-ul nostru.

Puteți afla mai multe despre modulele cookie pe care le folosim pe care le puteti dezactivați in settings.

Romprest Energy
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Prezentarea generală a confidențialității

Acest site utilizează cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă. Informațiile cookie sunt stocate în browserul dvs. și efectuează funcții precum recunoașterea dvs. atunci când vă întoarceți pe site-ul nostru pentru a ajuta echipa noastră să înțeleagă ce secțiuni ale site-ului le găsiți cele mai interesante și mai utile.

Puteți ajusta toate setările cookie-ului prin navigarea taburilor din partea stângă.

Cookie-urile strict necesare

Cookie-ul strict necesar trebuie să fie activat în orice moment, astfel încât să putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Dacă dezactivați acest modul cookie, nu vă vom putea salva preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitați acest site, va trebui să activați sau să dezactivați cookie-urile din nou.

Politica de Cookie

DESPRE COOKIE-URI
Romprest-energy.ro NU folosește cookie-uri pentru reclame personalizate, ci doar pentru îmbunătațirea calitatii și performanței serviciilor oferite clienților.
Un cookie este un fișier de dimensiuni reduse care conține litere și numere, şi care este stocat în calculatorul (terminalul) dumneavoastră cu care accesați un anumit site.

Când vizitați un site care folosește cookie-uri, site-ul ar putea cere browser-ului să plaseze unul sau mai multe cookie-uri pe hard disk-ul dumneavoastră, care pot stoca și informații personale de identificare.

Mai târziu, când reveniți pe site, browser-ul trimite acestuia cookie-urile care îi aparțin. Aceasta permite site-ului să vă păstreze coșul de cumparături, să vă păstreze logat pe site, să vă ofere posibilitatea de a păstra informația personalizată de dvs.

Când folosiți setările implicite ale cookie-urilor, activitatea generată de acestea nu este vizibilă, iar dumneavoastră nu veți ști când un site web setează un cookie sau când browserul dvs. trimite site-ului web cookie-urile sale. Cu toate acestea, puteți schimba acest comportament în opțiuni pentru fiecare browser în parte, ca să fiți întrebat înainte de a fi setat un cookie. Puteți, de asemenea, să restricționați timpul de viață al cookie-urilor până la închiderea browserului și multe altele.

TIPUL DE DATE COLECTATE DE COOKIE
Romprest-energy.ro foloseste un set de cookie-uri pentru a culege informații și pentru a raporta date statistice privind utilizarea site-ului, fără a trimite la Google date care identifică vizitatorii. Romprest-energy.ro NU foloseste cookie-urile de publicitate, pentru a afișa anunțuri mai relevante pe proprietățile Google (cum ar fi Căutarea Google) și pe web, precum și pentru a măsura interacțiunea cu anunțurile publicitare.
Codul de Google Analytics folosit de Romprest-energy.ro utilizează cookie-uri primare pentru a raporta interacţiunile vizitatorilor pe site. Aceste cookie-uri sunt utilizate pentru a stoca informaţii care nu identifică utilizatorul.

Tipul de date colectate de Romprest-energy.ro: sursa de trafic, recurenta sesiunii(daca utilizatorul a mai accesat site-ul Romprest-energy.ro sau nu, unicitatea IP-ului)
Cookie-urile prezente pe Romprest-energy.ro colecteaza date anonime, asa cum sunt descries in Legea nr. 677/2001 dupa cum urmeaza: Art. 3 i)date anonime - date care, datorită originii sau modalităţii specifice de prelucrare, nu pot fi asociate cu o persoană identificată sau identificabilă.
Cookie-urile prezente pe Romprest-energy.ro NU colecteaza date cu character personal, asa cum sunt definite in art. 3 din Legea nr. 677/2001.:a)date cu caracter personal - orice informaţii referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă; o persoană identificabilă este acea persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în mod particular prin referire la un număr de identificare ori la unul sau la mai mulţi factori specifici identităţii sale fizice, fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale;

DEZACTIVARE COOKIE-URI
Prin intermediul browserului dvs. puteti dezactiva și refuza să primiți cookie-uri, dar acest lucru poate face ca anumite site-uri sa fie dificil de navigat sau de folosit. Setările de modificare a cookie-urilor se găsesc la toate browserele moderne.

- Firefox - http://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-omputer
http://support.mozilla.org/ro/kb/activarea-si-dezactivarea-cookie-urilor
- Chrome - http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647
- Safari - http://support.apple.com/kb/PH5042
- Opera - http://help.opera.com/Mac/10.50/en/cookies.html
- Internet Explorer - http://support.microsoft.com/kb/196955

Pentru mai multe informații despre cookie-uri:
• http://ro.wikipedia.org/wiki/Cookie
• https://www.google.ro/search?q=Ce+este+un+cookie

RECLAMAȚII
Pentru orice tip de reclamatie puteti contacta direct ANPC sau sa sunati la numarul de telefon: Tel: +4 021 232 21 23

ANPC Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor
http://www.anpc.gov.ro/
Adresa: Bucureşti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod postal 011865
Adresa de e-mail: cabinet@anpc.ro
Relaţii cu publicul: Telefon: 0219551

ANSPDCP Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
http://www.dataprotection.ro/
B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod postal 010336, Bucuresti, Romania
Telefon: 40.318.059.211 sau +40.318.059.212
anspdcp@dataprotection.ro

CONTACT DIRECT
Puteţi contacta departamentul comercial la secţiunea dedicată Contact pe site-ul Romprest-energy.ro sau prin Tel: +4 021 232 21 23 în timpul programului de lucru L-V 9.00 - 16.00

INFORMARE PERSOANE FIZICE IN LEGATURA CU PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Romprest Energy S.R.L. informează toate persoanele fizice cu care are încheiate contracte de salubrizare precum și persoanele fizice care intenționează să încheie astfel de contracte, că, în conformitate cu art. 12 (1) din Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, următoarele:

a)identitatea operatorului şi a reprezentantului acestuia:
Romprest Energy S.R.L., o societate pe acțiuni, înmatriculată și funcționând în conformitate cu legislația din România, cu sediul social în București, Sector 1, str. B-dul Poligrafiei, nr. 1C, etaj 2, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/329/2012, cod unic de înregistrare 22762032 și în prezent este reprezentată legal de către domnul Marinescu Nicolae Cristinel.

b)scopul în care se face prelucrarea datelor:
Scopul prelucrării datelor personale (constând în nume, prenume, adresă, cod numeric personal, autoritate emitentă, număr de telefon, adresă de e-mail, adresă de corespondență, adresă de ridicare a deșeurilor nepericuloase) este legat procesul de încheiere a contractelor de salubrizare, respectiv de facturare. În cazul în care persoanele fizice înregistrează debite, datele lor personale sunt prelucrate în vederea recuperării debitelor, aceasta însemnând acțiuni în justiție, în fața executorilor judecătorești.

c)informaţii suplimentare:
- destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor: destinatarul principal al datelor cu caracter personal este Romprest Energy care le utilizează în scopurile menționate la punctul b). În caz de neplată al facturilor, în vederea recuperării debitelor, în mod inevitabil, datele prelucrate ajung și la instanțele judecătorești și/sau la executorii judecătorești.
- dacă furnizarea tuturor datelor cerute este obligatorie şi consecinţele refuzului de a le furniza: datele solicitate și care se regăsesc în contractele de salubrizare sunt necesare în vederea ridicării deșeurilor nepericuloase, procesului de facturare, date în absența cărora nu poate fi încheiat orice contract, respectiv nu pot fi îndeplinite obligațiile asumate de Romprest Energy prin contractul de salubrizare

d) dreptului de acces
Persoanele fizice cu care Romprest Energy are încheiate contracte de salubrizare au dreptul de a obţine la cerere şi în mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului că datele acestora personale sunt sau nu sunt prelucrate de către Romprest Energy. Romprest Energy este obligat, în situaţia în care prelucrează date cu caracter personal care privesc persoanele fizice cu care Romprest Energy are încheiate contracte de salubrizare, să comunice acestuia, împreună cu confirmarea, cel puţin următoarele:
(i)informaţii referitoare la scopurile prelucrării, categoriile de date avute în vedere şi destinatarii sau categoriile de destinatari cărora le sunt dezvăluite datele;
(ii)comunicarea într-o formă inteligibilă a datelor care fac obiectul prelucrării, precum şi a oricărei informaţii disponibile cu privire la originea datelor;
(iii)informaţii asupra principiilor de funcţionare a mecanismului prin care se efectuează orice prelucrare automată a datelor care vizează persoana respectivă;
(iv)informaţii privind existenţa dreptului de intervenţie asupra datelor şi a dreptului de opoziţie, precum şi condiţiile în care pot fi exercitate;
(v)informaţii asupra posibilităţii de a consulta registrul de evidenţă a prelucrărilor de date cu caracter personal păstrat de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, de a înainta plângere către autoritatea de supraveghere, precum şi de a se adresa instanţei pentru atacarea deciziilor operatorului, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 677/2001.

e) dreptul de intervenţie asupra datelor cu caracter personal
Persoanele fizice cu care Romprest Energy are încheiate contracte de salubrizare au dreptul de a obţine la cerere şi în mod gratuit:
(i)după caz, rectificarea, actualizarea, blocarea sau ştergerea datelor a căror prelucrare nu este conformă Legii nr. 677/2001, în special a datelor incomplete sau inexacte;
(ii)după caz, transformarea în date anonime a datelor a căror prelucrare nu este conformă Legii nr. 677/2001;
(iii) comunicarea măsurilor luate cu privire la dreptul de intervenție cu privire asupra datelor cu caracter personal precum şi, dacă este cazul, numele terţului căruia i-au fost dezvăluite datele cu caracter personal, în termen de 15 zile de la data primirii cererii.

f) dreptul de opoziţie
Persoanele fizice cu care Romprest Energy are încheiate contracte de salubrizare au dreptul de a se opune în orice moment, din motive întemeiate şi legitime legate de situaţia lor particulară, ca datele acestora personale să facă obiectul unei prelucrări, cu excepţia cazurilor în care există dispoziţii legale contrare. În caz de opoziţie justificată prelucrarea nu mai poate viza datele în cauză.
Persoanele fizice cu care Romprest Energy are încheiate contracte de salubrizare au dreptul de a se opune în orice moment, în mod gratuit şi fără nici o justificare, ca datele personale ale acestora să fie prelucrate în scop de marketing direct, în numele Romprest Energy sau al unui terţ, sau să fie dezvăluite unor terţi într-un asemenea scop.
Operatorul este obligat să comunice măsurile luate cu privire la dreptul de opoziție, precum şi, dacă este cazul, numele terţului căruia i-au fost dezvăluite datele cu caracter personal referitoare la persoanele fizice cu care Romprest Energy are încheiate contracte de salubrizare, în termen de 15 zile de la data primirii cererii.

Condiții de exercitare a dreptului de acces, intervenție, respectiv opoziție
Persoanele fizice cu care Romprest Energy are încheiate contracte de salubrizare trebuie să depună o cerere în formă scrisă, datată şi semnată. În cerere, solicitantul poate arăta dacă doreşte ca informaţiile să îi fie comunicate la o anumită adresă, care poate fi şi de poştă electronică, sau printr-un serviciu de corespondenţă care să asigure că predarea i se va face numai personal. Informaţiile solicitate vor comunicate, în termen de 15 zile de la data primirii cererii.

1. g) Persoanele fizice cu care Romprest Energy are încheiate contracte de salubrizare au dreptul să consulte registrul de evidenţă a prelucrărilor de date cu caracter personal păstrat de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
2. h) Persoanele cu care Romprest Energy are încheiate contracte de salubrizare au dreptul să înainteze plângeri către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal cu privire la datele cu caracter personal prelucrate de către Romprest Energy.
3. i) Persoanele cu care Romprest Energy are încheiate contracte de salubrizare au dreptul să se adreseze instanţei pentru atacarea deciziilor Romprest Energy, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 677/2001.

DISPOZIȚII FINALE
Romprest Energy își rezervă dreptul de a putea efectua orice modificări ale acestor prevederi, precum și orice modificări asupra site-ului www.romprest-energy.ro, structurii acestuia sau orice alte modificări ce ar putea afecta site-ul, fără a fi necesară vreo notificare prealabilă către utilizatori în acest sens.
Dacă oricare dintre clauzele de mai sus va fi gasită nulă sau nevalidă, indiferent de cauză, aceasta clauză nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze.
Pentru informații suplimentare va puteți adresa la departamentul potrivit, datele sunt afişate la rubrica de contact.